Nieuwste Reviews

Porsche - 2 boutjes van 14.000 euro voor mijn Porsche Paname

0

Review:
Een aantal maanden geleden kwam mijn garage erachter dat er 2 boutjes met veertjes ontbraken op mijn Brembo keramische remschijven van mijn Panamera. Zij gaven aan dat ze deze onderdelen niet konden bestellen. Auto bij de officiele dealer in Rotterdam gebracht, echter zij gave aan dat ze geen boutjes konden monteren en de enige optie is het vervangen van de 2 complete remmen ad 7.000 euro per wiel. Wel hadden ze nog twee boutjes verwijderd. De boutjes zijn door corrossie aangetast en het vervangen ervan zou wel de oplossing zijn. Mailtjes gezonden naar Brembo, echter geen antwoord. Met name de veertjes zijn bijzonder en nergens te verkrijgen. Jullie begrijpen dat ik helemaal gek word, 14.000 euro omdat er wat boutjes zijn doorgeroest. Ik voel me gewoon opgelicht....

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Onbegrijpelijke Porsche policy, geldklopperij. Ik weet niet wat de wetgever er van vind, maar goedwerkende remmen gaan op de vuilnishoop vanwege wat boutjes.

Chris G beveelt Porsche NIET aan bij vrienden/bekenden

Audi - Waardeloze service Audi Wittebrug

0

Review:
Een nieuwe Audi A4 met een probleem met de airco. Het gevolg was dat de auto meer dan 3 weken bij de garage heeft gestaan. De arrogantie van de servicedesk is ongekend. Als je dit met collega's of kennissen deelt hoor je soort gelijke ervaringen. Voor mij nooit meer een Audi of andere auto van Wittebrug

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Service organisatie

van hien beveelt Audi NIET aan bij vrienden/bekenden

Tesla - Onderdelen

0

Review:
Heb met veel plezier mijn tweede Tesla Model S in gebruik genomen. Echter deze is in laadvermogen naar beneden bijgesteld. Ik wil toch snel kunnen laden. Gelukkig is het mogelijk om het laadvermogen op te schroeven. Onderdeel bestellen en installeren. Helaas wacht ik nu bijna 2 maanden op levering van het onderdeel bij Tesla Service punt. Inmiddels reageert niemand meer op mijn vragen en verzoeken. Ik struggle maar met lange laadsessies.
SPIJTIG.....

Sterke punten:
alles verspeeld

Zwakke punten:
te lange lijst

Ram beveelt Tesla NIET aan bij vrienden/bekenden

Jaguar - Zeer slechte service

0

Review:
Heb 2 jaar geleden een Jaguar XF gekocht bij dealer. Bij eerste beurt na een jaar (ook bij dealer) is lek aan sperdifferentieel geconstateerd bij km-stand 69.000. Bij 2e beurt bij 79.000 is dit opnieu geconstateerd en sperdifferentieel moest vervangen worden. Omdat Jaguar naar andere leverancier van onderdelen is overgestapt moet de klant daarnaast ook maar even een nieuwe assenset van meer dan 1000 euro betalen. Totale kosten ; 4.884 euro en dat voor een auto van 6 jaar oud (toen euvel ontdekt werd) met 69.000 km op de teller met een nieuwprijs van 86.000 euro.
Op mijn verzoek om coulance ving ik bij de dealer en bij Jaguar NL bot. Nog geen honderd euro kon er van af. Ze kenden de onderhoudshistorie niet (alhoewel het afgestempelde boekje alleen maar Jaguar dealers liet zien) en ik was niet 1e koper. 2e hands Jaguar kopen raad ik dan ook ten strengste af want je wordt door Jaguar niet als klant gezien.

Sterke punten:
absoluut geen. vooral niet hoe ik behandeld ben!

Zwakke punten:
Allerzwakste is dat ik na betaling van de bijna 5.000 euro aan reparatie ook nog ruim 40 euro moest afrekenen voor vervangend vervoer

Rene beveelt Jaguar NIET aan bij vrienden/bekenden

CitroŽn - Zalige wagen

0

Review:
Ik heb op 23 juni 2014 een nieuwe c5 2.0 hdi exclusive plus gekocht met de befaamde hydractive plus iii vering. Het is een waar genot om daarmee te rijden je zit als het ware in een wieg waardoor je soms het gevoel hebt dat u met deze wagen in slaap zou vallen . Een echt rijcomfort om U tegen te zeggen .Sindsdien heb ik 40.000 km gereden en mijn gemiddeld verbruik ligt NOOIT boven 5.7 liter. Dat vindt ik persoonlijk zeer goed .Vorig jaar reed ik met drie volwassen personen erbij en de koffer vol bagage naar Duitsland en ik had een verbruik van 4.6 liter dat is echt subliem voor een wagen met 200 din pk.Er zijn natuurlijk ook minpuntjes aan dit voertuig met name dat er binnen in veel te weinig bergruimte is bv naast het stuur links is er een zeer klien klapdeurtje waar je niks in kwijt kan , hetzelfde geld voor een miniscuul bergvakje in de middenconsole, en wanneer het handschoenkastje opgeklapt wordt valt alles eruit omdat de hellingshoek naar voor is gemaakt en niet naar achter. Anders kan ik niks melden over dit voertuig met een subliem rijcomfort.

Sterke punten:
Zeer laag verbruik , een subliem rijcomfort en een zeer goed wegligging .Als u de optionele beter geluidsinstallatie heeft gekocht met 9 speakers is het een goed keuze.

Zwakke punten:
Achteraan krappe beenruimte ,en weinig of geen bergruimte binnenin , ook verlies van koffervolume omdat er twee grote scharnierarmen in iedere hoek zitten .

Fritz Ronn beveelt CitroŽn aan bij vrienden/bekenden

Porsche - Porsche Cayenne zwaar teleurgesteld

0

Review:
Ik in het bezit van een Porsche Cayenne en heb er alleen maar ellende mee.
Gekocht Porsche Gelderland, mooie praatjes maar heb al 1 jaar niks dan problemen met de Auto en word tot op heden niks gedaan.
De ene probleem is nog niet opgelost of het ander probleem meld zich al weer aan. Het enigste voordeel wat ik heb is dat ik nog 2 jaar garantie heb.
Ik kan alleen maar zeggen, als van deze als ik van deze wagen af kon was hij al weg geweest maar dan verlies ik er te veel op.

Sterke punten:
Nog niet ontdek ! Oh ja, hij komt vaak in de garage

Zwakke punten:
Te veel om op te noemen

Louis beveelt Porsche NIET aan bij vrienden/bekenden

Ssang Yong - onafgewerkte auto geleverd en betaald nu geen oplo

0

Review:
Ik heb een nieuwe auto (actyon sports) dat geleverd is op 17-7-2015 met volgende onafgewerkte of ontbrekende punten.
Camera vooraan ontbreekt
boxen vooraan werken niet
usb aansluiting werkt niet
gps werkt soms
telefoon overname via radio werkt soms
signalisatie op dashboard voor te weten dat mijn lichten branden of niet is een ramp. De lampen branden zogezegd altijd..
Voor bovenstaande punten af te werken is het materiaal voor de levering reeds in bestelling geplaatst door de garage XXXXXXX. Blijkbaar geeft deze persoon al tientallen keren geprobeerd voor een leveringsdatum van jullie te bekomen. Zonder succes. Graag ontvang ik een leveringsdatum van de bestelde onderdelen of bevestiging dat jullie dit niet kunnen oplossen en dat ik naar een andere garage moet gaan voor een oplossing van mijn problemen.

wachtend op een positief antwoord.
Bellemans Dirk
ijzerenkruisstraat 28
1761 Roosdaal
0494/45 20 97

Sterke punten:
lange wachttijden en geen correcte antwoorden. bieden geen oplossing maar enkel uitstel

Tesla

0

Review:

S beveelt Tesla NIET aan bij vrienden/bekenden

Aixam - klacht over de temperatuurvoeler

0

Review:
Ik heb 2,5 jaar een Aixam Crossover en ik ben al 2,5 jaar bezig om een goede temperatuurmeting te krijgen, Ik heb vele temperatuurvoelers versleten en zelfs deze week een nieuw electronisch dashboard gehad van mijn dealer maar het mag allemaal niet helpen. Ook het plaatsen op andere plaatsen van mijn temperatuurmeter helpt niet. Het blijft altijd tussen de 5 en 10 graden naar beneden afwijken. Mijn dealer weet het ook niet meer. Afgelopen winter was het zelfs -10 en meer volgens de meting van min dashboard.

Ron Lindho beveelt Aixam aan bij vrienden/bekenden

Nissan - Slechte dervice Nissan Nederland en dealer de Graa

0

Review:
Zeer slechte ervaring met mijn Nissan Qashqai. In 2012 nieuw bij firma de Graaff uit Waalwijk gekocht en niets dan problemen gehad. Rammelende achterklep, ruiten die niet dicht gaan, trillende buitenspiegels, lekkende uitlaat demper die ze repareren met pasta?? stotterende motor wat Nissan Nederland en de dealer niet op kunnen lossen.

Nee ze hebben mij altijd verteld dat Nissan betrouwbaar is, maar voor mij absoluut geen Nissan meer.

Conclusie
Met deze review wil ik aangeven dat een grote merkdealer niet altijd beter is dan een kleine vak garage. Concreet: onze ervaring bij Nissan dealer de Graaf uit Waalwijk is alles behalve positief.

Tot slot betreur ik het dat ik van Nissan Nederland in het hele proces op mijn ingediende mailtjes en telefoontjes nooit een reactie heb terug gekregen. Mogelijk dat Nissan Nederland hier een verbeterslag in kan halen.

Sterke punten:
nvt

Zwakke punten:
te veel om op te noemen

gerben beveelt Nissan NIET aan bij vrienden/bekenden